zaterdag 11 juni 2011

Zomerbeeld


Mijn lieve kind, zo ken ik je weer
Zo liggen je benen goed, zo bedeesd over elkaar
De vruchtbaarheid bepaald niet geopenbaard (of toch?)
Noch aan mij noch aan vulvajagers
Uit Gelderland, Drenthe, Heerjansdam , Berlijn
Of waar dan ook hun pleeborstel mag staan

Wat zie je als ik lach en als je lacht
Lacht dan slechts je spier of trilt je cortex mee?
Hoe denk je,  lach je, huil je, als ik even
Niet kan bellen, druk op de zaak

Gisteren klonk het vacuüm van jou
Als een donderslag door de rook
Waar als het goed is
Nog een stukje hemel tussen slingert
Gisteren klonk de donderslag van jou
Weer op het dashboard,
Tussen de rouwranden,
Op de gele aanslag in de pot
De vaat, de ecover, de boeken,
Stadslicht, treinhal, Houten, whatever

Maar dat terzijde,
Want jij vermaakt je wel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten